Hur går marathonträningen?

Frågan jag får ibland och ja, vad svarar man på det? Sådär… Jag är på G. Helt okej. Jag kämpar på.

Ärligt, så börjar även jag bli lite lätt nervös när jag tänker på att jag snart ska springa 4,2 mil och det beror på att jag sprungit 2-3 km sådär 5 gånger, 5 km har jag sprungit 4 gånger och så förra veckan sprang jag en gång 7 km vilket är det längsta.

Träningen. Så givetvis så borde jag vara nervös men… på ett annat sätt så är jag ändå lugn, det är ju ändå 74 dagar till, 10 veckor dit. På den tiden borde jag hinna en del. Säger jag även om jag VET att jag borde börjat tidigare samt också hur viktigt det är att vänja kroppen vid långlöpning. Så jag satte mig ner och funderade på vad som borde vara smart upplägg, hur veckorna ser ut, vilka dagar kan jag träna, vilka pass hade jag behövt träna och när ska jag springa vad? Så en plan skapades och ja, jag kände och känner mig pepp!

Utrusning. Jag har nya skor! Sköna, lila och förbaskat bättre än mina förra som var riktigt dåliga så de här kändes väldigt bra.

Mentalt. Som jag nämnt, en liten nervös tanke men annars pepp och redo att fortsätta, öka, hålla mig till planen.

Kosten. Jag äter. Men valde att strama åt lite och vips så försvann 2,5 kg på 10 dagar! Jag är ju fortfarande för tung och jag är rädd för skador så jag fortsätter mina medvetna val i hopp om att minska lite till. Lite mindre Malin borde också bli lättare att springa. Jag har experimenterat friskt och skulle gärna vilja experimentera med fler så vill du komma igång med kost och träning och ännu inte hojtat till, hojta till så skickar jag mer information.

Dagens träning. 4 km och 45 min spinning. Spinning med Ulrika är både kondition för jag flåsar en hel del, hon är duktig och så kvalitetstid med kärleken. Nu sjunker jag ner i soffan med en kopp te och känner mig nöjd.

Lämna ett svar